Artykuł dot. tematyki:
Wizerunek firmy, tworzenie wizerunku firmy, budowanie wizerunku...



WIZERUNEK FIRMY - skuteczne tworzenie wizerunku firmy

Samo słowo wizerunek oznacza wyobrażenie, obraz, podobiznę czy portret, często mylony jest z określeniem tożsamości firmy, która sama w sobie oznacza sposób w jaki chce być postrzegana firma. Zakres tych dwóch zwrotów przemiennie stosowany stanowi niewłaściwe ich postrzeganie i wynika bardziej z uproszczenia wyrazów i podporządkowania ich własnym potrzebom. Jaka jest więc podstawowa różnica? Wizerunek firmy oznacza w jaki rzeczywisty sposób firma jest postrzegana i jest zawsze czymś zewnętrznym w stosunku do firmy, z kolei tożsamość wizualna stanowi jej istotę.

Patrząc z perspektywy marketingu czy reklamy,

wizerunek firmy

oznacza fakt jak widzimy naszą firmę, jak ją sobie wyobrażamy. W takim ujęciu, wizerunek firmy to także obraz całości, na którego składa sie wszystko to co firma sobą reprezentuje czy komunikuje, wszelkie zachowania, zarówno te wewnątrz firmy jak i te na zewnątrz w kontaktach z odbiorcami. Tworzenie wizerunku firmy, identyfikacja wizualna

jest odzwierciedleniem odbioru naszych partnerów biznesowych czy klientów. Do określenia wizerunku używamy takich zwrotów jak: prestiż czy renoma, próbują w ten sposób zwrócić uwagę na pozytywne skojarzenia osób z naszą firmą. Właściwy odbiór naszej oferty jest istotny w znaczeniu istnienia firmy i jej przyszłości, wszak czy sama dobra oferta cenowa jest wstanie zastąpić niedopracowany charakter firmy, który stanowi o braku szacunku dla firmy. Wielu z nas nie do końca zdaje sobie sprawę z istoty wizerunku firmy a faktem jest, że aby mięć dobra renomę należy ją tworzyć, dopasowując do siebie elementy w każdym szczególe.


Dlaczego tak ważne jest tworzenie wizerunku firmy?

Wyselekcjonowany pozytywny wizerunek firmy

może jej przynieść nowych klientów i umacniać zbudowane już relacje, uświadamiając istniejących kontrahentów w dobrym wyborze. Dodatkowo profesjonalny wizerunek firmy pozwala firmie na odnalezienie własnej pozycji na rynku, wyróżniając ja spośród konkurencji. Kreowanie wizerunku firmy jednak nie może być przypadkowe, musi być przemyślane, precyzyjnie określone w każdym szczególe i zaplanowane. Musi łączyć w całość wszystkie czynniki mówiące o tożsamości firmy i jej komunikacji. Musimy mieć świadomość faktu, że wypracowana reputacja jest zjawiskiem dynamicznym i może w każdej chwili sie odwrócić, podlegając czynnikom rynku, dlatego co prawda raz

stworzony wizerunek firmy

może funkcjonować przez lata, ale należy go na bieżąco kontrolować. Można nim manipulować, może również ewoluować, ale dobry wizerunek firmy musi posiadać pewne stałe elementy, które będą znakiem rozpoznawczym dla odbiorców. Nie oszukujmy się, wypracowanie, kreacja i przede wszystkim utrzymanie wizerunku firmy wiąże sie z wieloma zabiegami i nakładami finansowymi, jednakże osiągnięte dzięki niemu rezultaty posiadają niewymierne korzyści.

Wizerunek firmy w dobie masowych środków przekazu...

Ich wzrost doprowadził do uświadomienie w umysłach przedsiębiorców, jak ważny jest wizerunek firmy, identyfikacja wizualna. Nabiera ona coraz większego znaczenia. Każda szanująca sie firma, pragnąca osiągnąć bądź utrzymać wysoką pozycje na rynku potrzebuje profesjonalnego, precyzyjnie przygotowanego wizerunku. W związku z tym chlebem powszednim powinno być zjawisko

tworzenia wizerunku firmy

, i być podstawowym elementem budowania wszystkich przedsiębiorstw.




IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRM Wizerunek firmy tworzy identyfikacja wizualna. Zaplanowanie identyfikacji wizualnej to podstawa tworzenia systemu identyfikacji (logotyp, projekt logo), który gwarantuje elastyczną rozbudowę.



powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




> identyfikacja wizualna

zobacz więcej prac



identyfikacja wizualna, tworzenie logo